over Windst in bedrijf

Een totaalpakket aan arbodienstverlening

Betrokken en no-nonsense

Logge, onpersoonlijke en bureaucratische arbodiensten: volgens Johan Wind zijn die er nog veel te veel in Nederland. Diensten waar zieke werknemers een nummer zijn en het uitvoeren van regels vooropstaat. Dit moet en kan anders, vond Johan. Efficiënter, laagdrempeliger, persoonlijker. Arbo Beter, dus. Na jarenlang bij een grote arbodienst te hebben gewerkt, richtte hij daarom in 2012 Windst in Bedrijf op. 

Sindsdien biedt het team van Windst in Bedrijf een totaalpakket aan arbodienstverlening. Van verzuimbeheersing tot gezondheidsmanagement tot personeelsvraagstukken. Windst in Bedrijf ondersteunt zowel profit- als non-profitorganisaties in Gelderland en Overijssel. Het mkb blijkt extra goed aan te sluiten bij onze expertise en visie. Want betrokken en no-nonsense, dat zijn niet alleen alle collega’s van Windst in Bedrijf, maar is ook typerend voor het mkb. Zo versterken Windst in Bedrijf en zijn klanten elkaar. Samen zorgen wij voor Windst in jouw Bedrijf.

Visie

Vitaal aan het werk zijn én blijven? Verzuim voorkomen in plaats van verhelpen? Daarin speelt vooral gedrag een rol. En gedrag, dat kun je heel goed beïnvloeden. Hoe? Door op het juiste moment de juiste specialist in te schakelen. Bij zo’n expert denk je misschien meteen aan een bedrijfsarts. Maar wist je dat organisaties in eerste instantie helemaal geen dokter nodig hebben wanneer het om vitaliteit en verzuim gaat? Het moet een specialist zijn die de organisatie goed kent en weet waaraan behoefte bestaat, dát is het allerbelangrijkst.

Daarom vindt de dienstverlening van Windst in Bedrijf grotendeels plaats op de locatie van jouw onderneming. Geen anonieme service via internet of eindeloos in de wachtrij bij een callcenter, maar elkaar kennen en weten te vinden. Zo bieden wij diensten die meerwaarde bieden voor jouw organisatie, in plaats van droog wetten en regels te volgen. Checklists afvinken kan iedereen, maar goede, laagdrempelige en persoonlijke arbodienstverlening? Voor Arbo Beter schakel je Windst in Bedrijf in.

Samenwerking met professionals

Windst in Bedrijf werkt samen met een breed palet aan professionals, zoals: 

  • arbeidsdeskundigen
  • bedrijfsartsen 
  • casemanagers
  • hr-specialisten

Allemaal werken ze volgens de filosofie dat sturen op verzuim en vitaliteit een belangrijke rol vraagt van gedrag, en daardoor goed beïnvloedbaar is. Hiermee gaan onze deskundigen samen met de betrokkenen in jouw organisatie aan de slag. 

De casemanager is daarbij het eerste aanspreekpunt voor jou als klant. Vaak vervullen de casemanagers meerdere rollen op het gebied van verzuimbeheersing en personeelszaken. Op het juiste moment schakelen ze de juiste specialist in.

Bijvoorbeeld een bedrijfsarts. Die zorgt vervolgens voor een duidelijk advies waar zowel de casemanager, werkgever als werknemer echt mee verder kan. Want een nietszeggende terugkoppeling vol algemeenheden, daar schiet niemand wat mee op.

nieuwsbrief

Altijd op de hoogte? Meld je aan en ontvang zes keer per jaar
de Windst in Bedrijf-nieuwsbrief.

© 2020 Windst in bedrijf, Alle rechten voorbehouden.

Fotografie | Wout van Zoeren
Ontwerp | Vanbinnennaarbuiten

Klachtenregeling - Privacyverklaring

Windst in Bedrijf
Gardenierslaan 3
7314 CS Apeldoorn
(085) 483 3580
06 8353 7399